Obserwatorzy

środa, 29 maja 2013

♚la musique: rykarda parasol


Perełka muzyczna poznana dzięki K MAG. 
Rykarda Parasol- Wychowana w San Francisco, córka szwedzkiej emigrantki i polskiego Żyda. Jej imię pochodzi od imienia jej ojca, Ryszarda- ocalałego z Holocaustu. Obecnie pomieszkuje w Paryżu i występuje już od 10 lat.

Studiowała śpiew operowy, ale mimo swojego wykształcenia w 2003 roku założyła zespół grający muzykę alternatywną. Debiutowała z "Here She Comes", natomiast sławę i uznanie przyniósł jej wydany w 2006 roku album "Our Hearts First Meet". Od tej pory jest wysoko cenioną artystką.

Rykarda jest wokalistką niezwykle emocjonalną, obdarzoną dosyć unikalnym głosem. Jej teksty są głównie utrzymane w koncepcji opowieści lub poezji. Taki damski Johnny Cash.

Osobiście tą swoją nietypowością i kompozycjami przypomina mi w pewnym stopniu Melę Koteluk, Lanę Del Rey czy Fever Ray. Jeśli więc lubicie takie klimaty to sprawdźcie koniecznie- myślę, że warto, bo brzmi całkiem jak niebo.
Czary. I tak bardzo miłość.

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam tą piosenkę *.*

    Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piąteczka!
      hihi, no chyba jednak nie obserwujesz :}

      Usuń
  2. lovely post! :)

    I hope you're having a beautiful day ~ XO
    NEW POST: www.chriissydollxo.com
    Let's connect at GFC and BLOGLOVIN'

    OdpowiedzUsuń
  3. NIe słyszałam o niej, ale piosenka bardzo mi się podoba !

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście, cudowny głos ma. Jakieś podobieństwo do Lany jest, ale według mnie i tak od niej lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no, ja też pozostaję mimo wszystko wierną lanaistką lol

      Usuń
  5. Ma ciekawą barwę głosu ale rzadko słucham tego typu muzyki. Ale w jej wykonaniu brzmi to dosyć interesująco choć to nie moje klimaty do końca. ^^

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słucham takiej muzyki, ale skusiłam się i posłuchałam jej śpiewu. Niesamowity! Lepszy od Lany moim zdaniem. <3
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń