Obserwatorzy

wtorek, 23 kwietnia 2013

♚un bel homme: kim lee

"Imię męskie mam Andy, a żeńskie Kim Lee. Kim czyli małe, a Lee to kwiatek. "
English version coming soon

Żeby jakoś zacząć... Zakładam, że dla większości drag queen są odpychające i/lub ich zachowanie jest co najmniej nie na miejscu. Hm? Trafiłam?
Dlatego z góry mówię, nikogo z Was nie chcę 'deprawować', czy katować wizerunkami mężczyzn w damskich ubraniach, perukach i makijażach... Toteż jeśli ten temat kogoś razi, to tym razem radzę po prostu nie czytać postu i ulokować zainteresowanie/wzrok gdzie indziej.★


Definicja Drag Queen:
Forma transwestytyzmu w którym mężczyzna upodabnia się strojem i makijażem do kobiety. Zjawisko to ma bardzo różne oblicza, czasem wiąże się z widowiskowością i występowaniem na scenie, a innym razem z ekshibicjonizmem lub homoseksualizmem.
Niektórzy traktują to zajęcie jako zawód, często też jako hobby. Makijaż, strój i choreografia drag queens jest zwykle przesadny i odróżnia ich od "zwyczajnych" kobiet. Elementem występu jest często także upodobnienie się do znanych kobiet estrady, czasem ich zabawna parodia.

Personalnie jestem w nich zakochana odkąd w 5 albo 6 klasie podstawówki wpadł mi w ręce magazyn mojego starszego brata. Był to bodajże... Focus. Ale nie wiem, nie daję za to głowy. W każdym razie, mając 11-12 lat wiedziałam o świecie całkiem niedużo i ze względu na to, że moi rodzice trzymali mnie nieco pod kloszem to oczywiście nie miałam pojęcia, że istnieje taka forma sztuki. Zatem zachwycona czytałam znaleziony artykuł, a później gorączkowo szukałam informacji w internecie i generalnie chłonęłam wiedzę jak wieloryb plankton. Uwielbiam ich dbałość o szczegóły, umiejętność wchodzenia w przeróżne role i przede wszystkim radość z możliwości dania widowiska...
A dziś przez przypadek trafiłam na historię tego pana. Jest pół koreańczykiem pół wietnamczykiem (pół azjata pół polka ) , urodził się w Hanoi, ale w wieku 17-18 lat przeprowadził się do Polski i od lat 90 mieszka tu do dziś. Specjalizuje się właśnie w takich występach i jest cenioną Warszawską DQ.
Prócz tego wydaje się być okropnie sympatyczny i taki rozkoszny, zauroczyłam się!
I nie znam odpowiedzi na to dlaczego ale podczas oglądania poniższego filmu po prostu się popłakałam. I dlatego mam nadzieję, że Was również zaciekawi zarówno jego historia jak i to jak "to wszystko" wygląda od wewnątrz.

Więcej informacji tutaj:

***


Swoją drogą (ale nie wiążcie już tego z DQ, to odrębny temat), we Francji zalegalizowano małżeństwa homoseksualne. Co o tym myślicie?

7 komentarzy:

  1. Nie mam nic do DQ'ów że tak to skrócę bywają dość ciekawymi osobowościami ale jakoś mnie nie fascynują jak ciebie. :D Co do legalizacji małżeństwo homoseksualnych to mi obojętnie. :DDD Nie jestem ani im przeciwna ani nie popieram ich niech robią co chcą. Oby nie było adopcji dzieci dostępnych dla nich bo to by było bardziej kontrowersyjne. A jak chcą sobie legalizować swoje związki i być ze sobą i się kochają to niech tak będzie ale niech nie wkręcają w to dzieci ich w takim czymś nie wychowują skoro jak to mówią homoseksualistą się trzeba urodzić.. :P

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dobra
      ale skoro istnieje takie przeświadczenie, że homoseksualista opiekujący się dzieckiem bez wątpienia wychowa je na osobę podobną sobie to czy idąc tym samym tropem nie powinno być tak, że każde dziecko z 'normalnej' rodziny jest 'zobowiązane' do bycia hetero- jak jego rodzice? tak przecież nie jest

      Usuń
  2. Bardzo lubię oglądać występy DQ, choć nigdy nie widziałam takiego przedstawienia na żywo. Kim Lee wydaje się świetną osobą :) Znalazłam jeszcze taką ciekawostkę:
    http://www.homopedia.pl/wiki/Siostrzyczki_Jednojajowe

    Co do małżeństw i adopcji jestem całkowicie na tak. Mój najlepszy przyjaciel jest gejem i gdy widzę jak bardzo kocha swojego chłopaka (ze wzajemnością) wiem, że jeżeli kiedyś adoptują dziecko będą cudownymi rodzicami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo bardzo dziękuję za link, już zaglądam! xoxo

      miło to czytać, życz mu ode mnie wszystkiego najlepszego :)

      Usuń
  3. wow, jak miło przeczytać coś takiego :-)

    Kim Lee
    https://www.facebook.com/kim.lee.9003

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. woaaah, a ja się kompletnie nie spodziewałam, że Pan to przeczyta! :) cieszę się więc, że się spodobało i mam też nadzieję że nie pomieszałam faktów :)

      Usuń
    2. nie, skąd, wszystko super :-) sorry że odpisuję raz na rok, jeśli chciałabyś dowiedzieć sie więcej o drag queens skontaktuj się prosze ze mną przez FB, przeslę Ci polski film dokumentalny na ten temat :-)

      pozdrawiam serdecznie
      Andy (Kim Lee)

      Usuń