Obserwatorzy

czwartek, 28 marca 2013

♚sous-culture: shironuri

English version coming soon
Good evening babies! ♥
Przepraszam za nieobecność w ostatnich dniach, ale przygotowywałam się do próbnej matury ustnej z języka polskiego (co zresztą okropnie mnie stresowało, bo zabrałam się za to na ostatnią chwilę) i nie bardzo byłam skłonna myśleć o niczym innym OTL
No ale zaliczyłam i jest to już dzięki Bogu za mną. Skończyłam wertować książki, wybierać obrazy, czytać o malarzach i uff... Nareszcie mam czas pokazać Wam coś (mam nadzieję) ciekawego!

SHIRONURI
Shironuri (白塗り) jest subkulturą Japońską, bardzo teatralną. Nie uważajcie jednak, że każdy artysta wyrażający się w ten sposób wygląda jak dziewczyna powyżej (Minori), ponieważ jest to subkultura w której wyjątkowo ważna jest kreatywność i każdy z nich posiada swój własny, unikalny styl.

Ikony:
*tsunoshi- mój błąd TT

Jak widać, jedni idą w stronę groteski, inni horroru, a jeszcze inni wzorują się na naturze, porcelanowych lalkach czy cyrku.

Każdego shironuri (white painting) łączy jednak malowanie twarzy tak, by była całkowicie biała (przeważnie, bo niektórzy korzystają też z innych kolorów kiedy chcą uzyskać jeszcze bardziej nienaturalny wygląd) - zupełnie jak twarze gejsz z dawnych lat. Ponadto, by nie uwidaczniać kontrastu pomiędzy naturalnym kolorem skóry, a tym pożądanym, shironuri zakładają na swoje dłonie rękawiczki lub pokrywają je używanymi w tym celu specjalnymi pudrami.
www.hannari-ya.com/shironuriinfo.html


Prócz tego w wielu przypadkach elementem obowiązkowym jest mocny, wyrazisty makijaż oczu (sztuczne rzęsy, im dłuższe tym lepiej) circle lens, podkreślone usta, peruki, mnóstwo akcesoriów...

Najpopularniejsza shironuri- Minori o swoim stylu:
 

 White Face Monster Party:
 

Zdjęcia z tegorocznego WFMP: tutaj

Shironuri mają też własne eventy i imprezy, dlatego tak rzadko można spotkać ich w Harajuku czy znaleźć zdjęcia na witrynach internetowych (innych niż ich osobistych), przykładowo popularnym Tokyo Fashion. Są jednak dwa wyjątki: Uri, który uczestniczy w wydarzeniach takich jak Pop N Cute i Minori, której stylizacje można podziwiać na ulicach Harakuju, a później również na TF.


Bye bye!
xoxo

5 komentarzy:

  1. Ciekawa ta subkultura podoba mi się.:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje bardzo! I tak wypróbuj to bo naprawdę działa. ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i przerażające zarazem :) Aż dziwię się, że nie słyszałam o Shironuri :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo zdanie! i ja też haha, odkryłam to stosunkowo niedawno ^^

      Usuń
  4. Hej^^ Fajny blog
    Ten styl jest genialny, myślałam żeby niedługo uskutecznic cos w tym stylu, jesli chciałabyś to zobaczyc to zapraszam na mojego bloga chibiulzz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń